Den danske takeaway-portal Just Eat migrerer nu til Takeaway.com’s platform og cementerer positionen som verdens største virksomhed inden for online madbestilling uden for Kina. Migrationen giver en bedre brugeroplevelse, flere nye features og en nemmere adgang til takeaway på tværs af lande. Det oplyses i en pressemeddelelse.

Pressefoto: Just Eat

Der er dansk islæt med, når migrationen af to af verdens største takeaway-platforme, Just Eat og Takeaway.com, smelter endeligt sammen i dag. Just Eat Danmark flytter over på den nye fælles, globale platform Justeattakeaway.com. Migrationen giver 60 millioner brugere i 23 lande – herunder tæt på en million danskere – bedre brugeroplevelser, flere nye features og en nemmere adgang til takeaway på tværs af lande, når de bestiller fra deres mobil eller computer. Den danske administrerende direktør, Carsten Boldt, har set frem til denne dag.

– Skiftet til en ny, fælles platform er en milepæl og en meget vigtig del af vores nye fælles strategi. Vi har en ambition om at vækste det danske takeaway-marked og styrke vores position som nr. 1. I dag har vi over 65% i markedsandel, men med den nye platform og en langt bedre brugeroplevelse bliver vi relevante for endnu flere danskere. Corona har jo skubbet på, og vi har set solid vækst i 2020. Med væksten vil vi bl.a. investere i salg og øge udvalget af køkkentyper samt antallet af byer, hvor Just Eat tilbyder at levere for restauranterne. Vi vil også investere i markedsføring for at øge antallet af aktive kunder, hyppighed ift. bestilling samt samlet antal af ordrer.

Just Eat har allerede fået nyt logo og skiftet til Just Eat Takeaway.coms fælles orange farve. Migrationen giver platformen et fælles ståsted, større synlighed og gør det nemmere for kunderne at genkende Just Eat, uanset hvor i verden de befinder sig. Med migrationen bliver Just Eat Takeaway.com således verdens største platform inden for online madbestilling uden for Kina med markedets største netværk med over 250.000 restauranter på platformen, repræsenteret i 23 lande, herunder Danmark.

Restauranterne og brugerne i fokus
En stor del af dagens nyhed handler om at forbedre kunde- og restaurantoplevelsen. Ved at migrere til Just Eat Takeaway.com-kerneplatformen tilføjes nye, vigtige funktioner og mulighed for at reducere den gennemsnitlige leveringstid. Just Eat ved, at restaurant-partnerne skal have optimale værktøjer stillet til rådighed for at levere den bedste vare og service til slutkunderne. Efter i dag vil restaurant-partnerne få adgang til endnu flere værktøjer, som kan hjælpe dem til at vækste deres forretning lokalt.

– Vi har med dagens migration investeret i et helt nyt dedikeret account management team, der skal hjælpe eksisterende restaurant-partnere med at forbedre deres omsætning og indtjening. Support helt ude i restauranterne er vigtigt. Vi er ikke bare en løsning, vi er en partner – og det er det unikke ved Just Eat Takeaway.com. Vi er lokale, og i dag bliver vi globale. Vores skifte til en global platform betyder nemlig også en global app, hvor man kan tage sin Just Eat konto med sig til alle Justeattakeaway-landene, så man nemt kan bestille takeaway uanset, om man er på ferie i Frankrig eller Canada. Vi er således klar – både lokalt i dag og globalt, når der åbnes op efter corona, siger Carsten Boldt.

Just Eat Takeaway.com er repræsenteret i 23 lande: UK, Holland, Tyskland, Danmark, Frankrig, Irland, Norge, Spanien, Belgien, Polen, Østrig, Schweiz, Israel, Luxembourg, Portugal, Bulgarien, Rumænien, Australien, New Zealand, Canada, Brasilien og Colombia.