Det storstilede madunivers, som har fået det mundrette navn KAJEN, vil byde på hele 39 forskellige madkoncepter med alt fra streetfood til casual dining. Projektet, der har været længe undervejs, forventes at åbne i foråret 2024.
Shoppingcentret Fisketorvet har siden 2018 arbejdet på det storstilede 6.500 kvadratmeter store madunivers, KAJEN. Nu løftes sløret for nogle af de spisesteder, gæsterne vil kunne se frem til at besøge.
KAJEN, beliggende ved Københavns havnefront, byder på en bred vifte af spisesteder, der tiltrækker madglade mennesker fra alle retninger med smagsindtryk, leveret af restauranter, velkendte food-brands og små lokale madentusiaster. Fra det hurtige og det børnevenlige, over det lette og spicy, til det sunde og plantebaserede fordelt på 6.500 flotte m2 og fire etager.
Foruden velkendte spisesteder som Kung Fu Street Food, Sunset Boulevard og Rosso Pomodoro, gør den gastronomiske iværksætter Torben Klitbo entré på KAJEN med hele fem af sine velkendte madkoncepter, herunder Killer Kebab, samt introducerer et helt nyt dansk koncept ved navn Aquavit.
“Vi er rigtig glade for, udover alle de mange andre stærke koncepter og entreprenører, at vi nu også kan byde Torben Klitbo velkommen til KAJEN med hans velrenommerede madkoncepter, og vi ser frem til at præsentere Aquavit. Det er en stor ære for os at integrere dette skræddersyede danske koncept i KAJENs portefølje,” siger Helle Garcia Korndal, Head of Commercial Management på Fisketorvet, og fortsætter: ”Vi forventer, at Aquavit, der som KAJEN leder tankerne på vandet og danske traditioner, vil bidrage til en autentisk og hyggelig atmosfære, hvor besøgende kan nyde klassisk dansk mad til rimelige priser, herunder pariserbøf, smørrebrød og måske med en lille snaps til, hvis man er til det.”
En verden af mad på fire etager
Fisketorvets gunstige beliggenhed ved vandet udnyttes fuldt ud med KAJEN, der senere også åbner for adgang til en eksklusiv tagterrasse med panoramaudsigt over havnen.
“Vores mål med KAJEN er at skabe et sted, hvor mad, beliggenhed og atmosfære smelter sammen og opfylder vores gæsters alsidige behov. Bag kulisserne har vi samarbejdet tæt med en masse dygtige kokke og restauratører for at skabe den bedste kombination af madkoncepter på hver etage,” siger Helle Garcia Korndal, og fortsætter: ”Med den smukke havnefront og de forskellige madoplevelser har KAJEN potentiale til at blive et samlingspunkt for både lokale og turister, samtidig med at det bidrager til områdets udvikling som et pulserende centrum for mad og underholdning.”
Stort set alle lejemål på KAJENs fire etager er udlejet og udelukkende 6 af de totale 39, er stadig i proces. KAJEN vil prioritere bekvemmelighed for besøgende ved at sikre, at alle spisesteder følger centrets åbningstider, så de mange besøgende i centeret kan nyde måltider fra morgen til aften.