Endelig er de mange fodboldglade danskere tilbage på grønsværen. Ny analyse viser, at 65 % har fastholdt deres lokale klubmedlemskab gennem hele coronanedlukningen. Uanset klubtilknytning mener 66 % af alle danskere, at den lokale sportsklub er vigtig for byens sociale liv og for den personlige sundhed. SPORTMASTER bakker op fællesskabet med stor klubkonkurrence. Det oplyses i en pressemeddelelse. 

Pressefoto SPORTSMASTER

Genåbningen af udendørssport har ført til et længeventet gensyn med holdkammerater, trænere og frivillige. En ny analyse, som SPORTMASTER har fået foretaget hos YouGov, viser, at 65 % har fastholdt medlemskabet i den lokale sportsklub gennem hele nedlukningsperioden.

”Jeg er selv vild med sport, og det gør mig glad at høre, at størstedelen har fastholdt deres medlemskaber i de lokale idrætsklubber. En ting er sporten og konkurrencerne. En anden ting er det sociale aspekt, og det, tror jeg, får en endnu større betydning nu her efter corona-oplevelsen. Vi har brug for at være sociale – og sport er bare en fantastisk måde at samle folk på, ” siger Rikke Sofie Sandvei, som er regionschef for SPORTMASTER på Vesterbrogade.

“Det betyder meget for mig personligt, at vi i SPORTMASTER bakker op om det lokale idrætsliv. Hele 39 % af alle danskere, på tværs af alder, køn og klubtilknytning synes, at den lokale klub er en vigtig del af byens sociale liv”, forklarer Rikke Sofie Sandvei.
Blandt klubmedlemmer vurderer 55 %, at klubberne er en vigtig del af det sociale liv i byen.

Medlemmer tilbage til klublivet
SPORTMASTER har i årtier samarbejdet med hundredvis af lokale sportsklubber og idrætsforeninger. I dag samarbejder den landsdækkende sportskæde med +350 klubber via sin TeamSport-løsning.

”Vores analyse viser, at 18 % af de tidligere medlemmer har sagt farvel til deres klubmedlemskab, og de regner ikke lige umiddelbart med at genoptage det. Vi ser gerne klub-Danmark tilbage i storform, og derfor sparker vi gang i en konkurrence, der netop har fokus på sportsglæde og fællesskab,” siger Andreas Holm, administrerende direktør i SPORTMASTER.
Glædeligvis svarer næsten 6 % af de danskere, der aldrig tidligere har været klubmedlemmer, at de overvejer at melde sig ind i en lokal sportsklub efter corona.

250 nye fodbolde til lokale sportsklubber
SPORTMASTER bakker op om klubberne med en Instagram-konkurrence under hashtagget #vildmedjubel.

SPORTMASTER udlodder i alt 250 spritnye kampbolde til i alt fem danske klubber. 50 bolde til en klub i hver af de fem regioner. De klubber, der uploader den mest spektakulære jubelscene, vinder. Jubelscenen skal vise glæden ved genåbningen, sporten og klubben.

”Det er fantastisk dejligt, at det igen er muligt at tage til træning og være sammen med holdkammeraterne i den lokale fodboldklub. Vores konkurrence #vildmedjubel har fokus på glæden ved at være en del af et sportsligt fællesskab, og jeg glæder mig til at se de mange jubelscener – og så håber jeg da, at det bliver vores lokale klub, der vinder”, siger regionschefen fra butikken på Vesterbrogade.

Sådan kan de lokale sportsklubber deltage i konkurrencen #vildmedjubel
VIND 50 NYE FODBOLDE TIL DEN LOKALE KLUB

Hvor glad er du for at være tilbage i din lokale klub?
Del din jubel med SPORTMASTER!
Vis en jubelscene, hvor du sammen med dine holdkammerater og trænere jubler over at være sammen om sporten igen. Jubelscenen skal udstråle, HVOR meget I har savnet bolden.

Upload jubelscene-videoen på din Instagram senest torsdag d. 18. marts 2021 kl. 20 (din profil skal være åben).
Tag @sportmaster_dk og brug hashtagget #vildmedjubel
Skriv, hvad din klub, og dit hold hedder

Alle opfodres til at deltage
Om du er senior, old girls eller miniput har ingen betydning. Du skal bare spille fodbold og være en del af en klub. Om det er en jubelscene fra enkelte spillere, et eller flere hold sammen, trænere og frivillige er ikke afgørende. Det afgørende er jublen – glæden over at være tilbage på banen!

PRÆMIEN
SPORTMASTER udvælger FEM VINDERE blandt alle jubel-videoer fredag d. 19. marts (en vinder /klub fra hver region), der hver vinder 50 til den lokale klub. Vinderne (klubberne) vælger selv størrelser på boldene (3, 4 eller 5’er bolde). Vinderne bliver kontaktet direkte via privatbesked på Instagram.